Wydawcy internetowej encyklopedii podjęli decyzję o zablokowaniu informacji pochodzących z dziennika „Daily Mail”. Powodami były „zła reputacja gazety, brak dbałości o sprawdzanie wiarygodności podawanych informacji oraz skłonność do publikowania tanich sensacji”.

Decyzja wydawców Wikipedii jest niezwykła, ponieważ encyklopedia bardzo rzadko całkowicie blokuje publikacje i zezwala na zamieszczanie linków do takich źródeł, jak „Russia Today” lub „Fox News”. W obu tych przypadkach rzetelność informacji uważana jest powszechnie jako co najmniej wątpliwa.

Wikimedia Foundation, który jest właścicielem Wikipedii ale nie ingeruje w proces edycji informacji, stwierdziło w swoim oświadczeniu, że angielscy edytorzy prowadzili dyskusję na temat wiarygodności „Daily Mail” już od początku 2015 r. Wypracowali oni wspólną opinię, że „Daily Mail” jest generalnie niewiarygodny i powoływanie się na jego informacje ma być zabronione, szczególnie w przypadkach, kiedy dostępne są inne, bardziej wiarygodne i odpowiedzialne źródła.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *